Rabu, 1 Jun 2011

Cerita Hari Ini


Tajuk kita pada hari ini ialah Cerita Hari Ini. Tajuk cam boring je kan, nk buat cmner tak tau nk letak tajuk ape.Cerita hari Ini lebih kurang mcm Kisah Hari Ini. Cuma yang beza nye aku x bli mkanan sbb mknan dah ade kat dapur.Aku pun tak tahu spe masak, aku mkn je mknan tu. Makanan tersebut salah satu feveret aku iaitu Mee Goreng.


Kali ini aku naik moto Ego sbb moto Wave aritu kan bocor , tak pergi tukar lagi. Destinasi pertama aku adalah The Store.Aku bawak moto aku tgk sekeliling , asal kedai hari ini semua tutup pelik aku.Hari ini cuti ke? tanya aku dlm hati .Aku parklah moto kat The Store siap lock lagi, takut hilang. Jln punya jln smpai kat pintu masuk tu ade tegur aku. Dia tanya cam nie. Adik belum bukak lagi nanti pukul 10 bukaklah. Aku trus tgk jam, perghh baru 9.33 pagi rupanya.Patutla kedai semua tutup lagi..Arghh dekat setengah jam lagi.

Aku pun pergi ke destinasi seterusnya iaitu Pustaka Seri Intan.Alhamdulilah selamat kedai ni dah buka.So aku locklah moto aku.Kalau gi sini mesti nk beli alat tulis.Mklumlah aku ni jenis barang suka hilang, tula tiap2 tahun beli alat tulis.Aku beli pembaris , pen , pensil , roba(pemadam) dan kotak kalang(kotak pensel).Semua sekali dlm RM13.

So lepas tu aku pergi ke bus stand, nok beli tuala. Mklumlah tuala dah uzur gila so kene la bli baru. Bus stand tu seblah je PSI tu.Kali ini aku x lock pun moto tu sbb nk cepat.Aku round2 tgk x byk kedai buka.Last2 jumpa gak kedai jual pakaian. Pastu aku tanye ade tak tuala, dia ckp ade. so aku usha2 skit tuala.Semua warna aku tgk cam x lawa je. Last2 dia suruh aku ambik warna coklat, aku ambik je la. Berapa ni pak cik. pak cik tu jawab RM13. Pastu aku ckp RM10 dh la.Pastu pak cik tu ckp ok.Sebenarnya aku bleh lagi nk tawar tapi sebab moto aku x lock dan nk cepat aku terima je..

Destinasi yang seterusnya ialah The Store balik Aku smpai kat situ dlm pukul 10 pagi.Aku tgk supermarket ni cam tak bukak so aku round2 ngan motor tgk bukak ke tak.Malas nk masuk takut kene mcm tadi.Malu rase.
Aku geram sangat aku pergi ke Mydin Mall.Aku gi Mydin Mall sbb nk cari card reader je.Pdhal kedai kat situ pun ada.Ahaha.Saje je sbb lame x pergi Mydin Mall nie.Aku usha2 la beberapa kedai.Perghh mahal gila card reader smpai RM30 satu.Aku ingatkan RM10 je.Pastu last2 smpai gak kedai yang murah RM15 je.Aku dah try tawar kat kak tu.Tpi ttap nk RM15.So aku mls nk pikir pnjang so beli je la.

Lepas ni gi balik The Store.Dlm perjalanan tu traffic light asyik tukar merah je.Arghh dahla aku pakai baju warna hitam + dengan cuaca yang mmg gile pnas terik.Rasa mcm nk pengsan pun ade.Akhirnya aku smpai gak The Store.Selamatlah kedai dah bukak, aku pun trus rush ke tingkat 1 untuk cari baju kemeja putih.Sebenarnya aku dah pergi The Store ngan parents aku hari itu cuma x beli je.Aku nk cari kemeja kat sini sbb kemeja tu je yang saiznya S dan Slim Fit.Supermarket laen suma besar2.Aku tgk2 baju tu dah x de. Aku frust gila............Untuk menghilangkan frust nie aku pun belilah satu tie yang berharga RM14.Pastu terus balik umah

0 comments:

Catat Ulasan