Isnin, 30 Mei 2011

Kisah Hari Ini

 

Maka bermulalah Alkisah si budak yang bernama Rusydi. Siapa lagi kalu bukan aku. Kisah ini bermula dari start aku bgun tido smpai skang. Biasalah aku bangun pagi seawal 9 pagi (awal ke tu, entahlah bagi aku awal kot ). Mcm biasala bangun pagi trus pergi mandi. Mandi dlm 10-15 minit biasala lame skit, buat benda yang biasanya laki suka buat kat tandas . Haha sebenarnya x buat pun sje je reka cite, lagipun x baik bende mcm tu dosa tau. Dh dosa aku nie berlambah aku rase x kan nk tambah lagi kan.

Dah siap mandi pastu pkai baju dan semua2 lah mcm orang nak pergi keluar mcm tu la aku buat. Pastu perut rasa apa lagi aku pergi la beli mknan. Mknan hari ialah Kuew Teaw Sup. Perghhh mmg best.. Rm 3 satu dah la byk. Then ayah aku bagi RM200 dan siap bagi Card Maybank lagi, suruh ambik RM1000.Den kayo ari ini.Ahaha.Pastu ape lagi. trus start moto dan pergi ke bandar la.

OTW nk pergi terserempak lak ngan member aku nie.Bukan terserempak pun cuma nampak kereta dia keluar dari rumah dia.Perghhh naik kete member aku ini, aku naik moto buruk je. but nvm lantak dia la. Bleh thn kereta dia nie iaitu Saga Satria Neo.

Bwk punye bwk, akhirnya telah smpai destinasi pertama yang ingin dituju iaitu Maybank.Pastu nk park moto plak.. perghh byk gile moto ari ini. aku terpaksa park yg paling jauh skali. Ade dlm 1km jauh. Jln punye jln tgk atm kat maybank tu plak tulis We Are Sorry..... Maintenance mcm tu la lebih kurang. Tapi selamat ade satu lagi Maybank kat depan sana. 

Aku paksa plak jln 2km nk gi sana. Dhla kene lintas jalan yang sesak.Yes akhirnya smpai gak kat maybank satu lagi.Aduhai tapi kena beratur plak Dh la Queue panjang, nk buat cmner pksa gak la.Akhirnya smpaila giliran aku.Msukan card dan password then cucuk RM1000.Aku Kaya Ari Ini Dgn Bangga Nya.Tapi kaya tu sekejap je sbb nk gi byr yuran U aku.

Pastu terpaksala patah balik gi Bank Muamalat yang bertentangan dengan Maybank yang pertama tadi.Masuk2 ambik nombor dan terus aku duduk.Ni 1st time aku masuk Bank Muamalat. Selamat x ramai orang. Akhirnya smpai giliran aku , aku buat kuar RM1400.Dlm hati aku berkata rugi betul, bru nk shooping skit.Aahha.

Pastu gi la kat moto aku untuk bli benda yang lain.OMG. Rupa-rupanya tayar moto aku tu pancit.Aku x kira aku bawak je moto tu smpai kat Caltex. Jauh gak tu. Pastu aku pam, selamat moto aku ni x bocor cuma kepis je.Then aku trus blik umh.Smpai kat Traffic Light umh aku tu tiba moto aku bergoyang. Perghh aku ckp nie mmg konfirm bocor.Selamatlah dekat je.Then akhirnya aku selamat smpai umh.

0 comments:

Catat Ulasan