Selasa, 24 Mei 2011

3 Mimpi Yang Pelik


Smlam aku bermimpi 3 mimpi yang pelik. Biasanya kalau aku tdo mimpi satu je tapi kali ni mimpi smpai 3.Dah la 3 pelik plak tu.

1.X Dpt Smbung Belajar.
Tiba2 aku bermimpi yg aku x dpt smbung blajar, citernye mula begini. Aku beratur untuk daftar kat u tersebut. U ape aku pun x tau. Smpai2 giliran aku disuruh aku buat keluar surat tawaran tu, aku buat keluarlah pastu bagi kat orang tu. Orang tu cek2 borang pastu dia ckp aku x bleh daftar sbb aku ade kes polis.Dia pun buat keluar borang yang ada kes polis tu dan bagi kat aku.Aku trus jawab dia ckp x pe.Aku pun pelik kenape aku jawab mcm tu padahal aku mane ade kes ngan polis.Then dia tanye aku mane bukti yg menyatakan dia ckp x pe.Pastu aku trus terjaga dari tdo.Aku pikir2 balik spe tu dia. Aku trus smbung tdo balik

2.Kwn Sekolah Menengah Tapi Kat Sekolah Rendah
Aku pun x tau citer nie start mcm mane. Seingat aku, aku bermula dgn kawad kaki. pastu abih. Cikgu suruh budak2 beratur dan suruh budak2 duduk. Aku smbang la dgn budak sblah aku tu. Aku tanye dia tumpang dgn Kirin ke. Pastu dia jawab dia tumpang dgn Fatin.Aku pun x pasti budak mane aku smbang tu. Pastu ckgu ckp suruh kembalikan Kad Lawatan.Dia ckp spe buat ilang benda ganti RM 20 pastu dia ckp lagi bkn RM120. Pastu aku ngan Kirin ni ckp dia igt kite budak2 sekolah rendah ke nak tipu sng.Kitaorang bincang  pasal Kad tu murah je dlm RM10 pun x smpai.Aku pun pelik kenape aku bermimpi yang sekolah rendah aku pdhal aku jumpe member aku tu kat sekolah menengah.

3.Aku Ganti Zizan

Tiba Johan suruh aku ganti Zizan. Aku pun pelik kenape aku plak kene ganti Zizan. Aku berfikir mane pergi Zizan nie, show ape diorang suruh aku ganti nie Maharaja Lawak ke,pastu aku tanye Johan aku x de skrip mcm mane nk ckp.Pastu dia ckp ko ikut je.Aku dgn memakai singlet, kopiah dan tuala.Pelik tu pakaian aku. Kat dpn aku tu ade beberapa org je tgk, Pastu kat blkang sne ramai gile tgk mcm Majlis Formal plak siap dgn meja bulat + maknan. Diorang suruh aku bersedia, aku pun x tau show ape yg pasti bukan Maharaja Lawak.Tiba keluar cermin dpn aku tu. Aku nmpak Zizan terjatuh aku pun tgk je dia jatuh. Pastu aku tdengar suara suruh aku buat gaya cam Zizan tu. aku pun buatlah.Pastu aku buatlah smpai scene yg tiba2 cermin tu rosak.Aku dgn panicnye aku trus baring, pastu dtg member aku yg mcm reporter. Aku x pasti siapa mereka tapi firasat menyatakan itu member aku.

Then tiba2 ayah aku ketuk pintu suruh Solah Subuh. Aku bangun pi tandas gi cuci muka, buat semua tu pastu tdo balik. Aku hairan tba2 je bermimpi. Anyways selamatlah mimpi itu tidak buruk yang selalu bermimpi

2 comments:

Catat Ulasan